«روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است گام دوم رویداد «ایراندخت» حمایت از بانوان کارآفرین است لزوم ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی‌اسلامی علل شایع خونریزی در سه‌ماهه اول بارداری چیست؟ چهار قاتل خاموش روابط در زندگی مشترک را بشناسید پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی طی ۳ سال گذشته دیدگاه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه با حجاب و طرح «نور» چیست؟
سرخط خبرها
نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد

نامه‌نگاری‌ها برای فرزند دزدیده‌شده حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در ۸۰ سال پیش | دختری که هرگز پیدا نشد

  • کد خبر: ۲۳۴۲۶۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
در میان اسناد باقی‌مانده در مرکز اسناد آستان‌‌قدس‌رضوی، چند سند وجود دارد که موضوع آن، پیگیری برای پیدا‌کردن دختر ده‌ساله حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی، در کندکلی سرخس است که گویا خرداد سال ‌۱۳۳۰ در حوالی خانه‌اش دزدیده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خانواده پس از جست‌وجو‌های بسیار دست‌به‌دامان عبدالحمید مولوی، رئیس اداره بهره‌برداری و امور ثبتی املاک آستان‌قدس، می‌شوند تا از طریق نامه یا تلگراف بخواهند برای کشف قضیه ربوده‌شدن این دختر یاری‌شان کند. در نخستین نامه حسین قبادی به عبدالحمید مولوی چنین آمده است: «مقام معظم نیابت تولیت عظمای آستان‌قدس. با کمال احترام به عرض مبارک می‌رساند، به‌طوری‌که از طریق اداره کندکلی سرخس هم تلگرافاً قضیه ربوده‌‌شدن طفلم به استحضار عالی رسید، اینک هم که از نزدیک موفق به پابوسی آن مقام‌معظم نشده‌ام، وظیفه دانستم جان‌نثار هم دادخواهی خود را مجدداً و به این وسیله عرضه دارم که توجهی نسبت به این مخدوم جان‌نثار فرموده، ترحماً اقدامی مبذول فرمایید که خون این طفل بیگناه پایمال نشده و مجرمین به تعقیب قانونی خودشان برسند. به دعاگویی وجود اقدستان اشتغال دارم. با تقدیم احترامات عالیه: حسین قبادی، مباشر املاک آستان‌قدس‌رضوی.»

در ادامه، نامه‌های دیگری نیز به دست مرحوم عبدالحمید مولوی می‌رسد که قبادی از او درخواست می‌کند با‌توجه‌به طولانی‌شدن زمان دزدیده‌شدن فرزندش، یک بازپرس ویژه از مشهد به سرخس بفرستد تا بازجویی از مردم محلی را آغاز کند. مولوی برای کمک به قبادی پیگیر این درخواست می‌شود و نامه‌ای به نجفی‌فردوسی، دادستان وقت مشهد، می‌نویسد تا برای رسیدگی هرچه‌سریع‌تر به این موضوع و پیدا‌کردن فرزند او اقدام کنند. در یکی از آن‌ها این‌طور سیاهه شده است: «عطف به نامه‌۲۳۴۰ مورخ‌۱۸/۳/۳۰، پرونده در شعبه سوم بازرسی در جریان رسیدگی است. دستورات لازم به گروهان ژاندارمری سرخس داده شده و با اعلامی که ژاندارمری نموده، اعزام مستنتق [(بازپرس)] به محل فعلاً ضرورتی ندارد؛ البته در صورت لزوم اقدام خواهد شد.» متأسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار، دختر حسین قبادی هرگز پیدا نمی‌شود و سرنوشت او برای همیشه به‌صورت یک معما و ابهام باقی می‌ماند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.